2012. január 28., szombat

Dóri farsangi tortája

Dóri iskolájában ma volt a farsang. Minden osztálynak kellett vinni egy-egy tortát. Nálunk (mivel a szülők tudtak ilyen jellegű érdeklődésemről) rám esett a választás: nekem kellett elkészítenem a tortát. Valami színeset, igazi farsangi hangulatú tortát szerettem volna készíteni, így a google-t is segítségül hívtam, hogy inspirálódjak. Zöld fondantom maradt Ármin tortájáról, a maradék fehéret is hozzákevertem, így biztos volt, hogy a torta zöld borítást kap, ezek után már csak a díszítést kellett kitalálni. Álarcot mindenképp szerettem volna rá, így vettem egy merev álarcot az egyik helyi kis boltban már egy hete, fehér fondattal beborítottam és kivágtam a formát. Egy hétig így állt, közben színezett kristálycukorral megdíszítettem (vizes ecsettel megrajzoltam a vonalakat, majd beszórtam a cukorral), végül pedig levettem az álarcról. Tökéletesen megszáradt egy hét alatt a fondant, így könnyedén leválasztottam az álarcról. A rombuszos díszítés is nagyon megtetszett és nagyon illik a farsanghoz, ezért ezt választottam. Hogy teljesebb legyen a díszítés, a rombusz csúcsaihoz apró kis pöttyöket tettem, alulra pedig színes golyócskákat gyúrtam. A csillagok a hurkapálcán már csak ráadás voltak!
A farsangi bálon ez a torta lett a fődíj!!!




I made this carneval cake for my girl's school. On the top of the cake there was a fondant mask which was decorated with coloured sugar and fondant. It was the grand prize on the lottery in the school.

3 megjegyzés:

  1. Igazi velencei hangulat! Andi csúcsszuper ez a torta, nem véletlenül választották fődíjnak, gratulálok! Az álarc ötlete és a kivitelezés is nagyon tetszik ;)

    VálaszTörlés
  2. Nem találok szavakat Andi! Elképesztő vagy ebben a tora műfajban!(is) Igazi farsangi színek,lenyűűűgöző kivitelezés.Csak ámulok és bámulok ezeken.Küldöm az energiát! :-))))

    VálaszTörlés
  3. Aki ilyen tortát készít, van annak mindene, energiája, kreativitása és minden egyebe! :-)
    Naná hogy elnyerted vele a fődíjat, csúcsszuper lett!! Szívből gratulálok! :-)

    VálaszTörlés